Większość z nas zdaje sobie sprawę, że jedzenie owoców i warzyw do klucz do zdrowia. Panuje powszechne przekonanie, że powinniśmy zjadać pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Możemy spożywać je w postaci surowej, gotowanej czy pieczonej. Wartościowe są też świeżo wyciskane soki oraz koktajle, najlepiej zielone. Niestety często ciężko jest nam zadbać o odpowiednią ilość owoców i warzyw w naszej diecie. Część z nas ma też problem z jedzeniem zielonych warzyw, takich jak szpinak czy brokuł. Owoce jadamy już o wiele chętniej. Niestety czasami jemy je jednak za często, co powoduje skoki insuliny we krwi. O ile warzywa możemy jeść bez ograniczeń, o tyle zaleca się aby liczbę owoców w ciągu dnia ograniczyć do dwóch czy trzech sztuk, a w przypadku owoców pestkowych do kilku garści. Jedzenie owoców i warzyw pomoże nam w zachowaniu odpowiedniej ilości witamin i składników mineralnych w organizmie. Aby częściej jadać warzywa i owoce, możemy pić koktajle, w których nawet nielubiane warzywa nie powinny być mocno wyczuwalne. Dobrym rozwiązaniem będą też domowe chipsy przygotowane z warzyw takich jak burak, bataty czy nawet jarmuż. Pamiętajmy jednak o tym, aby nie katować się jedzeniem warzyw czy owoców, które nam nie smakują. Jeżeli będziemy odkrywać różne smaki, z pewnością odkryjemy takie, które będą nam smakować.